Leir på Ognatun 2025

LEIR  ALDER / FØDSELSÅR DATO PÅMELDING
Lagsleir Lye 2.-7. kl. / 2017 – 2012

1.klasse og nedover må melde seg på sammen med en voksen følgeperson

31.jan.-2. febr. Starter 6.jan kl. 17.00

Slutter 26.jan kl. 23.00

Lagsleir Bjerkreim 2.-7. kl. / 2017 – 2012 7.-9. febr. Starter 13.jan kl.17.00

Slutter 27.jan kl.23.00

Lagsleir Ogna 2.-7.kl. / 2017 – 2012 21.-23. mars Starter 17.feb kl.17.00

Slutter 9.mars kl.23.59

Påskeleir 1 2.-7. kl. / 2017 – 2012  28.-30.mars Starter 24. febr. kl. 17.00

Slutter 17. mars. kl. 23.00

Påskeleir 2

AVLYST. Vi gjør påskeleir 1 om til 2.-7.kl

 5.-7.kl. / 2014 – 2012  4.-6.april Starter 3. mars. kl. 17.00

Slutter 24. mars. kl. 23.00

Sommerleir 1 2.-4.kl / 2017 – 2015 23. – 25.mai Starter: 21.april kl.17.00

Slutter: 12.mai kl.23.00

Sommerleir 2 5.-7.kl / 2014 – 2012 13.-15.juni Starter: 12.mai kl.17.00

Slutter: 2.juni kl.23.00

Ungdomsleir/ Tenleir 8.kl – 1.vgs/ 2012 – 2009 17. – 19.okt Starter:

Slutter:

 Førjulsleir 1 21. – 23.nov Starter:

Slutter:

 Førjulsleir 2 28. – 30.nov Starter:

Slutter:

 Førjulsleir 3 5. – 7.des Starter:

Slutter:

LEIR PÅ OGNATUN

Årlig arrangerer vi mellom 10-15 leirer på Ognatun, alt fra På leir med Mor/Far til Tenleir. Gjennom leir opplever vi at mange barn og ungdom får et møte med Jesus, får nye venner og ikke minst en veldig kjekk helg med mange forskjellige aktiviteter.

Av ulike aktivitetstilbud vi har på leir, kan vi blant annet nevne:
Tennis- fotball- og sandvolley-baner, kanopadling, aktivitetsrom med biljard, subsoccer, fotballspill, bordtennis m.m., blåtur, Zip Line og mye annet! Vi gleder oss til å ha det gøy sammen med dere!

I løpet av 2022 skal vi få oss en STOR grillhytte på Ognatun. 
Den vil bli mye brukt på leir!

Leirklubb
Ved å melde seg inn i leirklubb, får vi mulighet til å søke om Frifondmidler. Jo flere medlemmer vi har, dess større tilskudd får vi som vi kan bruke på å forbedre utstyr og aktivitetstilbudet vårt. 

Å melde seg inn i leirklubb koster 200 kr, men du får 200 kr i rabatt på leir, så i praksis er det gratis!  I påmeldingen er det egen rubrikk for å krysse av om ein vil bli  medlem eller ikke.

Påmelding
Påmeldingsskjema finner du på nettsiden vår, enten ved å trykke på den aktuelle leiren i listen ovenenfor, eller gjennom menyvalget oppe til høyre (menyknappen «påmelding»). 

Arrangementet må forhåndsbetales i påmeldingen. Enten via vipps eller med kort. Blir det vanskelig å betale for arrangementet med en gang, ta kontakt med kretskontoret og vi hjelper med påmelding for faktura.

Avmelding

Ved avmelding det meldes fra til rogaland@imf.no
Vi har nå gått bort fra å håndtere avmeldingsgebyr til heller å tilby forsikring. Billettforsikringen er valgfri og koster 10% av bestillingsbeløpet. Du får derfor ingen refusjon direkte fra oss, du må selv håndtere forsikringen direkte med Tryg.

Forsikring
Mot slutten av påmeldingen kan du selv velge om du ønsker alternativet «ja» eller «nei» med tanke på kjøp av forsikring. Med billettforsikring får du en trygghet om at du kan få tilbake hele beløpet for billettkjøpet dersom det skulle oppstå situasjoner som sykdom, transportproblemer på vei til arrangementet, eller andre uforutsette hendelser som hindrer deg i å delta. Kostnaden for forsikringen utgjør 10% av bestillingssummen og gjelder fra kjøpstidspunktet og frem til arrangementet starter.

Når en deltaker kjøper forsikring, inngår de en avtale med Tryg. Etter kjøpet vil de motta en e-post med instruksjoner om hvordan de kan bruke forsikringen dersom behovet skulle oppstå. Deltakeren tar da direkte kontakt med Tryg. Alt som angår økonomisk oppgjør håndteres mellom Tryg og billettkjøperen.
Det er viktig å merke seg at forsikringen kun er gyldig dersom den er betalt!

Støtteordning

Vi har ordninger for at familier som ikke har økonomisk mulighet til å sende sine barn på leir kan få støtte til dette. Dersom du ikke har mulighet til å betale for at barnet ditt skal få reise på leir, ber vi deg ta kontakt med oss på kontoret. Vi kan støtte inntil to leirer per kalenderår for hver person.

Send en søknad på mail til rogaland@imf.no med:
1). Navn på den det søkes om støtte for.
2). Hvilket arrangement det søkes om støtte til.
3). Hvor mye det søkes om støtte for (hele beløpet eller deler av det, og da i tilfelle hvor mye av beløpet).
4). Grunngiving for hvorfor det søkes om støtte.

 

Ved spørsmål ta kontakt med:
ImF Rogaland
tlf: 51793880

mail: rogaland@imf.no

Kontortid: 09.00-15.00